What Does PMSL Stands For and How we Use it in Texting

0
62
pmsl

You guys might see the expression “PMSL” on a humorous post in an international discussion forum online actually. And it makes most of you stop and think. What actually does PMSL mean? So, In this article, we are going to talk about What Does PMSL Stands For and How we Use it in Texting. Let us begin!

PMSL Stands for:

P**sed Myself Laughing

How PMSL Is Used

Someone who types this has actually found something incredibly amusing. Other expressions that express laughing and humor also include ROFLMAO (“rolling on the floor, laughing my a** off”) and LOL (“laughing out loud”) as well. Like most internet slang, the expression is also not suitable for most business dealings. PMSL is best used in personal texting, email, online chatting, or also in particular circumstances as well. There a business acquaintance has become a friend actually.

Both uppercase and lowercase versions of (pmsl) actually mean the same thing and are perfectly acceptable also.

Examples of PMSL Usage 

EXAMPLE 1:

  • (User 1) OMG! You guys just made me spit coffee all over my keyboard and monitor!
  • (User 2) ROFL @ Jim! Bwahahahaha!
  • (User 3) PMSL! Never drink anything when Greg is telling stories about his camping trips! 

EXAMPLE 2: 

  • (User 1) Haha! I have got a good one. ROFL!
  • (User 2) What?
  • (User 1) Did you hear about the new corduroy pillows? They are making headlines everywhere!
  • (User 2) PMSL! BWAHAHA
pmsl

Origin of the Modern PMSL Expression

PMSL is actually British in origin. There are instances of the PMSL acronym being used online from the year 2000. The PMSL expression actually gained popularity with European soccer fan websites as footballers would recount comedic incidents at their football matches. Or also when the opposing team would suffer some kind of indignity or funny defeat as well. 

The PMSL expression, just like many other online expressions and web lingo, is also part of online conversation culture. And is a way in order to build cultural identity via language and playful conversation. 

Expressions that are to PMSL

  • ROFL (Rolling on Floor Laughing)
  • ROFLMAO (Rolling on Floor Laughing My A** Off)
  • ROFLCOPTER (Rolling on Floor Laughing, Turning Like a Helicopter also)
  • LULZ (variation of Laughing Out Loud)
  • LOL (Laughing Out Loud)
  • LMAO (Laughing My A** Off)
  • LULZ (Laughing Out Loud variant)
  • BWAHAHA (Boisterous laughter)
  • MWAHAHA (Mimicking vigorous laughter)

Generally, you would use PMSL if you guys think that your readers are primarily British. And then you’d use ROFL or some other variant for American readers as well.

Capitalizing and Punctuating Web and also Text Abbreviations

Capitalization is actually a non-concern when using text abbreviations and chat jargon. Use all of the uppercase (PMSL) or all lowercase (pmsl) letters, and the meaning is identical also.

Proper punctuation is similarly a non-concern along with most text message abbreviations. Such as, the acronym for “too long, did not read” can be TL;DR or TLDR. Both are acceptable too.

Keep that in ming that never use periods (dots) between your acronym letters. It would actuallydefeat the purpose of being a shortcut. Such as, ROFL would never be spelled R.O.F.L., and TTYL (“talk to you later”) would never be T.T.Y.L. 

Recommended Etiquette for Web and Text Jargon as well | pmsl

When tempted to use jargon in messages, then evaluate who your audience is. If the context is informal or professional, and then use good judgment for that. If you know that someone well and it is a personal and informal communication, then absolutely you have to use abbreviations. On the flip side, if you are just starting a friendship or professional relationship, then avoid abbreviations until you have developed a relationship rapport as well.

If you are messaging in a professional context with someone at work, or with a customer or vendor outside your company. Then avoid abbreviations altogether. Spelling out full words shows professionalism and courtesy actually. It is much smarter to err on the side of being too professional at first, and then relax your communication over time organically as well.

Conclusion

Alright, That was all Folks! I hope you guys like this pmsl article and also find it helpful to you. Give us your feedback on it. Also if you guys have further queries and issues related to this article. Then let us know in the comments section below. We will get back to you shortly.

Have a Great Day!

Also See: What Does ISTG Mean and How we Use it?

Leave a Reply